Evropski potrošniški center v letu 2019

Evropski potrošniški center Slovenija je del mreže Evropskih potrošniških centrov, ki v Sloveniji deluje od leta 2006, od leta 2014 je del Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Namen mreže evropskih potrošniških centrov je prispevati k večji ozaveščenosti o pravicah potrošnikov v EU in k bolj učinkovitemu čezmejnemu uveljavljanju teh pravic na notranjem trgu.
Prepoznavnost mreže in njen pomen pri uveljavljanju pravic potrošnikov se iz leta v leto povečuje tako na ravni EU kot v posameznih državah, o čemer priča tudi porast števila potrošnikov, ki potrebujejo pomoč EPC Slovenija. K uspešnosti delovanja mreže nedvomno prispevajo več kot 15 letne izkušnje, strokovnost svetovalcev ter njihovo tesno medsebojno sodelovanje in prizadevanje, da bi se spori potrošnikov s tujimi ponudniki blaga in storitev razrešili čim hitreje in brez nepotrebnih stroškov.
V letu 2019 je EPC Slovenija prek različnih komunikacijskih kanalov prejel 1.139 zahtev potrošnikov za informacije o njihovih pravicah ali nasvet, kako jih uveljavljati v konkretnem primeru (v letu 2018 jih je bilo 799 oz. 30 % manj), 262 pritožb potrošnikov v zvezi s čezmejnim nakupom blaga ali storitve od ponudnika iz druge države članice EU, Islandije ali Norveške (v letu 2018 ji je bilo 256 oz. 3 % manj). Od tega so 152 pritožb vložili slovenski potrošniki zoper tuje ponudnike, v 110 primerih pa so se tuji potrošniki pritožili zoper slovenske ponudnike blaga ali storitev. V povprečju je bilo uspešno rešenih 66 % vseh pritožb, ki so jih vložili ali slovenski potrošniki zoper tuja podjetja ali tuji potrošniki zoper slovenska podjetja.
Foto: EPC SI
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024