Evropski potrošniški center
- Kaj EPC Slovenija nudi potrošnikom?
- Kakšen je postopek reševanja pritožbe znotraj Mreže EPC?
- Ali je pomoč EPC plačljiva?
- Živim v Sloveniji in bi se želel pritožiti zoper slovenskega prodajalca? Ali bo EPC obravnaval mojo pritožbo?
- Pred časom sem naročil izdelke iz kitajske spletne trgovine, ki pa jih nisem prejel. Ali bi lahko vzpostavili stik s prodajalcem in mi pomagali rešiti nastalo težavo?
- Bil sem žrtev spletne goljufije. Ali mi lahko pomagate, da dobim nazaj svoj denar?
- Zakaj EPC ne sankcionira prodajalca, ki ne spoštuje pravic potrošnikov?
- Ali lahko EPC zagotovi pomoč v Evropskem postopku v sporih majhne vrednosti ali drugih postopkih pred sodišči?
- Pri prodajalcu s sedežem v EU sem kot samostojni podjetnik naročil izdelke, pri tem pa se je zapletlo s prodajalcem. Bi mi lahko pomagali rešiti nastalo situacijo?
- Kaj morate vedeti pri pripravi pritožbe - kako jo pripraviti, dokumentirati in izvršiti?
Evropski potrošniški center
Kaj EPC Slovenija nudi potrošnikom?
EPC Slovenija potrošnikom, ki kupujejo v drugih državah članicah EU, na Norveškem ali Islandiji ali tja potujejo in naletijo na težave pri uveljavljanju svojih pravic pri ponudniku blaga ali storitev, pomaga z informacijo, nasvetom ali strokovno podporo pri reševanju morebitne pritožbe zoper tujega ponudnika.
^ na vrh
Ko EPC prejme pritožbo, jo najprej prouči, da se prepriča o njeni utemeljenosti. Nato se poveže z EPC v državi, iz katere prihaja ponudnik, s katerim ima slovenski potrošnik težave, in ga seznani s primerom. EPC v državi ponudnika nato vzpostavi stik s ponudnikom in ga pozove k izpolnitvi potrošnikove zahteve oz. poskuša najti sporazumno rešitev.
^ na vrh
Ne, vse storitve EPC Slovenija so za potrošnike brezplačne. Delovanje EPC Slovenija sofinancirata Evropska komisija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
^ na vrh
Namen EPC je, da potrošnikom, ki kupujejo znotraj EU in pri tem naletijo na težavo, ki je zaradi pomanjkanja pravnega znanja ali znanja jezika sami ne uspejo rešiti, pomaga z nasvetom ali pa vzpostavitvijo stika s prodajalcem. Glede na namen zaradi katerega je bila mreža EPC vzpostavljena, EPC Slovenija ne more posredovati pri slovenskem prodajalcu. Za pomoč pri uveljavljanju potrošniških pravic oziroma podajo prijave zoper slovensko podjetje, ki pravice krši, se obrnite na Tržni inšpektorat RS.
^ na vrh
Delovanje EPC je omejeno na države članice EU ter na Norveško in Islandijo, zato posredovanje EPC pri ponudniku, ki ima sedež izven EU ni mogoče. Če ste izdelke plačali s kreditno kartico ali online plačilnim sistemom (npr. Pay Pal), vam svetujemo, da se čim prej obrnete neposredno na banko ali plačilni sistem in se pozanimate o možnostih vračila denarja.
^ na vrh
Mreža EPC svetuje potrošnikom glede njihovih pravic in jim pomaga pri mirnem reševanju sporov, ki jih imajo s poštenimi ponudniki blaga in storitev. Mreža EPC se ne ukvarja s spletnimi prevarami, saj to ni v njeni pristojnosti. Predlagamo, da kaznivo dejanje goljufije prijavite policiji. Prijavo lahko oddate tudi na spletni strani SI-CERT. Tu lahko prejmete tudi več informacij o spletnih prevarah in tem, kako jih prepoznati.
^ na vrh
Reševanje pritožb znotraj mreže EPC temelji na mirnem reševanju čezmejnih potrošniških sporov. EPC Slovenija nima pooblastil za izrekanje sankcij ali izvajanje drugih prisilnih ukrepov.
^ na vrh
Če posredovanje mreže EPC pri prodajalcu ne bo uspešno, vas bomo seznanili z drugimi možnostmi reševanje spora. Če organa izvensodnega reševanja potrošniških sporov ne bo na razpolago in se boste odločili za sodno pot (npr. Evropski postopek v sporih majhne vrednosti) vas bomo seznanili s postopkom, ne moremo pa vam mogli nuditi pomoči v konkretnem postopku.
^ na vrh
Mreža EPC je bila vzpostavljena z namenom pomoči potrošnikom kot šibkejši pogodbeni stranki v odnosu do prodajalcev. Po Zakonu o varstvu potrošnikov je potrošnik fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene izven njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti. Glede na navedeno, EPC ne obravnava primerov, kjer gre za spor med dvema podjetjema.
^ na vrh
Varstvo potrošniških pravic ureja tako nacionalna kot zakonodaja EU, ki jo morajo upoštevati prodajalci, še zlasti v primerih očitnih kršitev. A še preden svojo pritožbo naslovite na prodajalca imejte v mislih načelo PVV – potrpežljivost, vztrajnost in vljudnost. Podobno je z vidika prodajalca veliko bolje, da vašo pritožbo obravnava hitro, pravično in na prijazen način (znamenito načelo HPP).
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2022