Robotski sesalniki z napako

Potrošnik je prek spletne platforme Ebay od prodajalca iz ZK naročil robotske sesalnike za domačo rabo (model Proscenic 800T Alexa). V nekaj mesecih od nakupa se je pojavila napaka, povezana s koleščki sesalnikov, o čemer je potrošnik obvestil prodajalca, ta pa mu je po pošti poslal nadomestna kolesa.
Ker se je napaka čez nekaj časa znova ponovila, je kupec želel za izdelke uveljavljati stvarno napako. Od prodajalca je zahteval zamenjavo vseh kupljenih izdelkov ali vračilo kupnine, vendar je ta zamenjavo oziroma vračilo kupnine zavračal, med drugim tudi zato, ker naj izdelek ne bi bil več v garanciji.
A glede na pravice potrošnika, opredeljene v 3. in 5. členu Direktive 1999/44 (ES) o nekaterih vidikih prodaje potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij, ki je bila prenesena tudi v zakonodajo ZK, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost s pogodbo, če se neskladnost pokaže v dveh letih od dobave blaga. Po veljavni zakonodaji lahko potrošnik ob upoštevanju okoliščin zahteva popravilo, zamenjavo izdelka, znižanje kupnine ali celo odstop od pogodbe.
Ker se potrošniku s prodajalcem ni uspelo dogovoriti glede rešitve ponovnega zapleta s sesalniki, se je za pomoč obrnil na EPC Slovenija, ki je primer preučil in ga z zbranimi dokazili in utemeljitvijo predal v reševanje kolegom v ZK.
Prodajalec je po posredovanju potrošniškega centra v ZK v svojem odgovoru sporočil, da bodo skušali s kupcem najti kompromisno rešitev. Po petih mesecih je potrošnik le dočakal rešitev zapleta, in sicer je s potrpežljivostjo in vztrajnostjo dosegel zamenjavo vseh sesalnikov z napako.
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021