EPC
MGRT

Novice


17.06.2022

Učna gradiva za mlade potrošnike, pripravljena v okviru mreže EPC


Naslovna slika
Ker otroci in najstniki veliko časa preživijo na spletu, se vse bolj zgodaj srečujejo z dvomljivimi spletnimi ponudbami. V nekaterih primerih so mladi potrošniki izpostavljeni trženjskim trikom, ki povzročajo nepredvidene stroške ter druga tveganja ali celo goljufije. Da bi preprečili takšna oškodovanja, se je sedem centrov držav v mreži EPC združilo v skupnem projektu za pripravo učnega gradiva za šole, da bi spodbudili izobraževanje na področju varstva potrošnikov med najmlajšimi in najbolj ranljivimi skupinami potrošnikov.
 
Ker je leto 2022 Evropsko leto mladih, se v tem letu izvajajo številne dejavnosti, ki spodbujajo mlade k sodelovanju pri ustvarjanju bolj zelene, vključujoče in digitalne Evrope. Z namenom vzbuditi zanimanje za pravice potrošnikov pri učencih, je k izvajanju kampanje aktivno pristopil tudi EPC Slovenija. Pred dnevi je vse slovenske osnovne šole povabil k sodelovanju pri projektu in jim hkrati zagotovil vsa potrebna gradiva za uspešno izvedbo izobraževanja v naslednjem šolskem letu.

 

Z dejavno prisotnostjo na spletu in družbenih medijih si številni mladostniki odkrito izmenjujejo informacije in osebne podatke, spletno nakupovanje pa je zanje samoumevno. Čeprav so mladi potrošniki pogosto tehnološko spretni, študije kažejo, da so presenetljivo nekritični, ko naletijo na spletna tveganja in pasti. Kampanja mreže EPC obravnava nekatere od teh vsakodnevnih spletnih groženj, ki se pojavljajo v življenju otrok in najstnikov.

Izboljšanje internetne pismenosti na igriv način

S skupnimi prizadevanji so nastali naslednji učni pripomočki:

  • animirani videoposnetek je namenjen nekoliko mlajšim otrokom in najstnikom (starim od približno 11 do 15 let). Videoposnetek obravnava grožnje v mobilnih igrah, kot so neželene naročnine in skriti stroški. Posnetki prikazujejo otroke v različnih okoliščinah, ki se znajdejo v težavah, ker med igranjem iger sprejmejo takšne ponudbe.

  • kviz je namenjen nekoliko starejši skupini najstnikov, ki so še bolj dejavni na spletu. Kviz je razdeljen na štiri dele, ki obravnavajo spletne igre, spletno nakupovanje, digitalne pravice na družbenih spletnih okoljih ter prevare in naročniške pasti. Kviz je na voljo v interaktivni spletni različici in prenosni različici za tiskanje.

  • priročnik z navodili za učitelje, ki je opremljen z najboljšimi praksami in dodatnimi informacijami.

Sodelovanje z učitelji

Glede na to, da sta kviz in videoposnetek na voljo v angleščini, bosta verjetno najbolj uporabna pri pouku angleščine. Ker se učni načrti in načini izobraževanja v EU razlikujejo, je težko natančno določiti starostno skupino ciljnega občinstva. Zato se zanašamo na oceno pedagoških delavcev, ki na podlagi individualnega napredka učencev pri angleščini ocenijo, za katere razrede bo gradivo najbolj koristno.

 

Vsebina aktivno spodbuja učence, da v razredu razpravljajo o obravnavanih temah. Učenci bodo med urami izboljšali svojo sposobnost sprejemanja ozaveščenih odločitev o vseprisotnih skušnjavah na spletu in tudi svojo jezikovno spretnost. Slednje je še posebej pomembno zaradi prevlade angleškega jezika v spletnem svetu.

 

Ker je učenje na ta način tudi zabavno,  je mreža EPC prepričana, da bo gradivo pripomoglo k ozaveščanju mladih potrošnikov o manj prijetnih posledicah spletnih dejavnosti in izboljšalo njihovo razumevanje teh vprašanj.

.

Vsa gradiva in še več informacij lahko najdete na spletni strani mreže EPC.

 

 








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2022