Nova Agenda za potrošnike
Evropska komisija je julija objavila Javno posvetovanje v zvezi z novo strategijo EU za potrošnike*, s čimer želi pridobiti mnenja in stališča javnosti o 4 pobudah v politiki EU za zaščito potrošnikov, ki bodo predlagane s strani Komisije v letu 2020 in 2021:
I. Nova agenda za potrošnike v petih ključnih točkah predstavlja prioritetna področja novega strateškega okvira EU za zaščito potrošnikov, pri čemer bo upoštevan tudi vpliv pandemije COVID-19 na potrošnike: opolnomočenje potrošnikov pri zelenem prehodu, opolnomočenje potrošnikov pri digitalnem prehodu, varstvo ranljivih potrošnikov, uveljavljanje pravic potrošnikov in krepitev mednarodnega sodelovanja.
II. Krepitev vloge potrošnikov v "zelenem prehodu", s cilji boljšega sodelovanja s potrošniki ter njihove udeležbe v zelenem prehodu, in sicer z zagotavljanjem zanesljivih informacij o proizvodih in okrepitvijo varstva potrošnikov pred lažnim ali zavajajočim “zelenim oglaševanjem” in prezgodnjim zastaranjem izdelkov.
III. Pregled direktive o splošni varnosti proizvodov (2001/95/EC) si bo prizadevala posodobiti direktivo na izzive, ki jih prinašajo nove tehnologije in spletna prodaja. Pobuda bi morala zagotoviti varnost potrošniških proizvodov, ki niso živila, zagotoviti boljše izvrševanje in učinkovitejši nadzor trga.
IV. Pregled direktive o potrošniških kreditnih pogodbah (2008/48/EC) sledi njeni nedavni oceni, v kateri je bilo izpostavljenih več izzivov, ki ovirajo njeno delovanje, zlasti kar zadeva področje uporabe, zagotavljanje informacij in oceno kreditne sposobnosti. Ob pregledu se bo upošteval vpliv COVID-19 na kreditni trg in potrošnike, vključno z ranljivimi skupinami.
Posvetovanje je organizirano v štirih sklopih, od katerih vsak ustreza eni od pobud.
S tem posvetovanjem želi Komisija zbrati stališča številnih deležnikov, kot so potrošniki, potrošniške organizacije in javni organi, vključno s tistimi, ki so neposredno vključeni v oblikovanje in izvrševanje politik varstva potrošnikov ter javnih organov, odgovornih za konkurenco, varstvo podatkov, digitalizacijo in okolje.
Vprašalnik je na voljo v obdobju od 30. junija 2020 do 6. oktobra 2020, vključno z dodatnimi informacijami ga najdete tukaj.
*slovenske prevode spletnih mest izbirate s klikom na okence za izbiro jezika, ki ga najdete na levi strani od iskalnega okna.
Foto: depositphotos
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023