EPC
MGRT

Novice


13.03.2020

Vesel in zdrav svetovni dan potrošnikovih pravic!


Naslovna slika

Na letošnji svetovni dan potrošnikov je mnogo potrošnikov zaskrbljenih. Zato ne moremo mimo vprašanja izbruha koronavirusa. Resnost razmer s koronavirusom potrjuje tako razglas pandemije Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), kot razglas epidemije s strani Vlade RS. Z vidika prizadevanja za preprečevanje ali omejitev širjenja v skupnosti je pomembna odgovornost posameznika, ki se mora situaciji prilagoditi tudi kot potrošnik. Pri tem so lahko v pomoč koristne potrošniške navade, kot so ponovna uporaba izdelkov, trajnostni pristopi in preudarno nakupovanje.

In čeprav je trenutno pomembno spoštovati varnost in pravice drugih (izolacija), se ob svetovnem dnevu varovanja potrošnikovih pravic spomnimo, da imajo te pravice svojo zgodovino  – niso nam bile podarjene, ampak jih je bilo treba zahtevati, da bi kot potrošniki na trgu lahko dosegli enakopravnejši položaj nasproti ponudnikom blaga in storitev. In pravzaprav je še vedno tako. še vedno moramo pravice zahtevati in uveljavljati.

Potrošnik lahko svoje pravice sicer uveljavlja po celem svetu, a mu le nakupovanje in potovanje znotraj EU zagotavlja enotno raven varstva, poleg tega pa nudi tudi mnogotere koristi in ugodnosti:
1) Kupovanje v EU in v bližini doma je bolj trajnostno od dostav blaga s celega sveta – trajnostni vidik se začne oblikovati pri nas samih!
2) "Kupuj varno, kupuj v EU":  zagotavljanje varstva potrošnikov in njihovih pravic je med najpomembnejšimi nalogami na območju EU. S sistemom hitrega obveščanja RAPEX so državljani Evrope zaščiteni pred izpostavljenostjo nevarnim kemikalijam, tveganjem zadušitve in ostalimi tveganji (nevarni proizvodi …).
3) Brez neupravičene diskriminacije: z regulacijo neupravičenega geografskega blokiranja morajo spletne trgovine in podjetja svoje stranke obravnavati brez razlik glede na nacionalnost ali kraj bivanja in omogočiti vsem potrošnikom dostop do čezmejnih ponudb dobrin pod enakimi pogoji, kot veljajo za lokalne potrošnike.
4) Kot evropski potrošnik imate pravico do informiranja, pravico izbire, pravico do varnosti ter varstva pravic in pravico do brezplačnega pravnega nasveta in pomoči v pritožbenih postopkih – obrnite se na  slovenski Evropski potrošniški center, kjer smo vam pripravljeni pomagati!



Foto: Mreža EPC








VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.
Prijavite se na novice!



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2023