Poročilo mreže EPC: Razširjena jamstva-ali so vredna plačila?

Potrošniki imajo v vseh državah Evropske Unije, na Islandiji in Norveškem pravico, da v primeru blaga z napako v roku dveh let od nakupa zahtevajo popravilo, zamenjavo, v nekaterih primerih pa tudi vračilo denarja. Podjetja pa vse pogosteje za doplačilo ponujajo tudi razširjena jamstva (imenovana tudi “podaljšane” garancije”), pri čemer se zastavlja vprašanje, ali so takšna razširjena jamstva vredna dodatnih plačil. Mreža Evropskih potrošniških centrov je v preteklem letu preučevala to vprašanje in v ta namen izvedla 342 pregledov v 25 državah, proučila 104 spletnih strani, kontaktirala 127 prodajalcev ter anketirala 543 potrošnikov.
Poročilo (dostopna je tudi skrajšana različica) vsebuje osnovne podatke o ureditvi zakonskih jamstev za blago z napako in razširjenih jamstev v posameznih državah članicah ter seznam možnih prednosti razširjenih jamstev, ki bo potrošnikom v pomoč pri odločanju, ali je ponujeno razširjeno jamstvo vredno doplačila.
Prodajalcem, ki morajo v svoji ponudbi razširjenega jamstva upoštevati vse pravice, ki jih imajo potrošniki že na podlagi zakonskega jamčevanja za blago z napako, je v pomoč vprašalnik, kjer se lahko na enostaven način prepričajo, ali je njihova ponudba usklajena s pravicami ter pričakovanji potrošnikov.
Foto: Evropska komisija
VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV
Kako vložiti zahtevek (tehnična navodila)
Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2024