Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

Vprašanja in pritožbe evropskih potrošnikov v letu 2020


12.03.2021

Vprašanja in pritožbe evropskih potrošnikov v letu 2020

Na mrežo EPC se je lani obrnilo 167.833 potrošnikov, od tega 145.510 za nasvet, v 22.323 primerih pa je šlo za pritožbe v zvezi s čezmejnimi nakupi. 37 % potrošniških zadev je dobilo oznako »koronavirus«. V primerjavi z letom 2019 se je lansko število obravnavanim zadev v mreži EPC povečalo za skoraj 40 % (2019: 120.395). 

EPC Slovenija je v letu 2020 obravnaval 1.822 zahtev potrošnikov, od tega 1.374 vprašanj in 448 pritožb potrošnikov. Število obravnavanih vprašanj se je v primerjavi z letom 2019 (1132 vprašanj) povečalo za skoraj 22 %, medtem ko se je število pritožb povečalo za kar 75 % (257 v letu 2019). Večjega porasta goljufij pa EPC Slovenija ni zabeležil.

Med pritožbami slovenskih potrošnikov jih je 43 % dobilo oznako »koronavirus«, in sicer so prevladovale pritožbe zaradi odpovedanih letov s strani prevoznikov (25 %) ali drugih odpovedi pogodb v zvezi z rezerviranimi potovanji ali namestitvami (21 %), na tretjem mestu so bile pritožbe zaradi blaga z napako oz. neskladnega blaga (14 %), tem sledijo pritožbe zaradi nedostavljenih izdelkov (12 %). Težave s plačili je imelo 5 % slovenskih potrošnikov, 4 %  pritožb se je nanašalo na uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe v 14 dneh in 2 % na dostavo napačnih izdelkov.

Prek povezave na fotografiji lahko dostopate do podrobnejših podatkov o najbolj obremenjenih potrošniških centrih v mreži EPC, o obravnavanih zadevah potrošnikov glede na gospodarsko področje, naravi vprašanj in pritožb, uspešnosti reševanja pritožb in podobno.  

 

Koristne povezave:
Ključni podatki o potrošnikih v EU, predstavitev Evropske komisije (na voljo v angleškem jeziku; 12. marec 2021) 

 

 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
28% - 313
Vračilo kupnine in odškodnino.
7.16% - 80
Nadomestni let.
27.19% - 304
Nadomestni let in odškodnino.
2.86% - 32
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.24% - 25
Nič od navedenega.
22.9% - 256

Št. glasov: 1118 - 90.35%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2019

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakti:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije