Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Najem avtomobila

V prihodnje boljše uveljavljanje pravic potrošnikov pri najemu avtomobila


30.12.2015

V prihodnje boljše uveljavljanje pravic potrošnikov pri najemu avtomobila

Potrošnica je najela vozilo in plačala 600 EUR pologa. V času najema je nekdo opraskal avto in povzročil manjšo škodo, ocenjeno na manj kot 100 EUR. Ob vrnitvi vozila je agencija zadržala celoten znesek pologa, agent pa je voznici to utemeljil z obrazložitvijo, da je tako določeno v pogodbenih pogojih.

To je le ena izmed 1 750 zgodb potrošnikov, ki jo je v zvezi z najemom avtomobila v tujini, v preteklem letu obravnavala mreža EPC. Strm porast pritožb v zadnjih letih (50% več pritožb v letu 2014 glede na leto 2012) je Evropsko komisijo prepričal, da vzpostavi dialog z nacionalnimi nadzornimi organi ter petimi največjimi podjetji, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem v EU (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz, Sixt) in jih pozove k uskladitvi obstoječe prakse oddaje vozil v najem z zahtevami zakonodaje o varstvu potrošnikov, ki jih določajo pravila EU.

Omenjena podjetja so tako sprejela dogovor o obsežnem pregledu svojega dosedanjega dela s strankami.
Nekatere najpomembnejše obljubljene izboljšave so:

• boljša preglednost spletnih rezervacij: jasnejše informacije o vseh obveznih stroških in neobveznih dodatkih in jasnejše informacije o ključnih pogojih in zahtevah najema, vključno s pologi, ki se bremenijo na kartici potrošnika,
• boljše informacije v fazi rezervacije o osnovnemu kasko zavarovanju proti nezgodi vozila in drugih zavarovalnih produktih, vključno z njihovimi cenami, izjemami in upravičenimi dodatnimi stroški,
• izboljšane in preglednejše politike glede goriva,
• jasnejši in pravičnejši postopki pregleda vozila,
• izboljšane prakse zaračunavanja dodatnih stroškov potrošniku: potrošniku mora biti dana razumna možnost, da ugovarja oceni škode, preden se mu bremeni račun.

Navedeni ukrepi naj bi jih bili v celoti zaključeni že do konca leta 2015. Ostajajo še nekatera odprta vprašanja, ki bi se jih bilo, po mnenju nacionalnih nadzornih organov, treba lotiti v prihodnje kot npr. odgovornost potrošnika za škodo, ki jo stori tretja oseba; prakse posrednikov; jezik, v katerem bi morali biti predstavljeni pogoji najema avtomobila v drugi državi članici; kritje, ki ga ponuja zavarovalnica v paketih za najem avtomobila, in iskanje drugih možnosti za zavarovanje, ki so na voljo na trgu.




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 15.00.

Dne 24.12. in 31.12. so uradne ure do 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije