Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov

Skupina potnikov prejela 3000 evrov odškodnine zaradi odpovedi leta


21.03.2019

Skupina potnikov prejela 3000 evrov odškodnine zaradi odpovedi leta

Oktobra lani je skupina 12 potnikov potovala iz Skopja v Benetke z letalskim prevoznikom, ki ima sedež na Madžarskem. Po vzletu je po približno 20 minutah v letalu začelo ropotati, potniki pa so bili obveščeni, da nadzorni sistem kaže, da so sprednja vrata v okvari in da bodo težavo skušali odpraviti. Ker to ni bilo možno, se je letalo moralo vrniti na letališče. Potniki so prejeli informacijo, da ponje pride letalo iz Budimpešte ter nove vstopne kupone in vavčer za hrano v vrednosti 5 evrov. Ob približno 18. uri so potniki ponovno vzleteli in na letališče v Benetke posledično prispeli skoraj 5 ur kasneje kot je bilo sprva predvideno. 

Ker je šlo za zamudo, daljšo od 3ur, so potniki upravičeni tudi do odškodnine. Glede na dolžino leta, ki ne presega 1500 km, višina odškodnine znaša 250 evrov. Ena od potnic se je zato obrnila na letalskega prevoznika in zahtevala denarno odškodnino za celotno skupino. Prejela je odgovor, v katerem je prevoznik navedel, da je bila odpoved leta posledica izrednih razmer, in sicer slabega vremena in da potniki zato niso upravičeni do odškodnine. Potrošnica se z obrazložitvijo ni strinjala in je vztrajala pri svoji zahtevi. Tudi v naslednjem odgovoru je letalski prevoznik ponovil, da je odpoved posledica izrednih razmer in da potniki do odškodnine niso upravičeni.

Ker sami pri reševanju pritožbe niso bili uspešni, so potniki zadevo predali v obravnavo EPC Slovenija, kjer smo se povezali s centrom na Madžarskem, ki je kontaktiral prevoznika. Po posredovanju Mreže EPC so vsi potniki prejeli odškodnino, in sicer v skupnem znesku 3000 evrov.




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
33.89% - 244
Vračilo kupnine in odškodnino.
8.47% - 61
Nadomestni let.
25.69% - 185
Nadomestni let in odškodnino.
2.78% - 20
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.08% - 15
Nič od navedenega.
12.78% - 92

Št. glasov: 720 - 85.69%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije