Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov

Robotski sesalniki z napako


17.12.2021

Robotski sesalniki z napako

Potrošnik je prek spletne platforme Ebay od prodajalca iz ZK naročil robotske sesalnike za domačo rabo (model Proscenic 800T Alexa). V nekaj mesecih od nakupa se je pojavila napaka, povezana s koleščki sesalnikov, o čemer je potrošnik obvestil prodajalca, ta pa mu je po pošti poslal nadomestna kolesa.

Ker se je napaka čez nekaj časa znova ponovila, je kupec želel za izdelke uveljavljati stvarno napako. Od prodajalca je zahteval zamenjavo vseh kupljenih izdelkov ali vračilo kupnine, vendar je ta zamenjavo oziroma vračilo kupnine zavračal, med drugim tudi zato, ker naj izdelek ne bi bil več v garanciji.

A glede na pravice potrošnika, opredeljene v 3. in 5. členu Direktive 1999/44 (ES) o nekaterih vidikih prodaje potrošniškega blaga in z njim povezanih garancij, ki je bila prenesena tudi v zakonodajo ZK, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost s pogodbo, če se neskladnost pokaže v dveh letih od dobave blaga. Po veljavni zakonodaji lahko potrošnik ob upoštevanju okoliščin zahteva popravilo, zamenjavo izdelka, znižanje kupnine ali celo odstop od pogodbe. 

Ker se potrošniku s prodajalcem ni uspelo dogovoriti glede rešitve ponovnega zapleta s sesalniki, se je za pomoč obrnil na EPC Slovenija, ki je primer preučil in ga z zbranimi dokazili in utemeljitvijo predal v reševanje kolegom v ZK.

Prodajalec je po posredovanju potrošniškega centra v ZK v svojem odgovoru sporočil, da bodo skušali s kupcem najti kompromisno rešitev. Po petih mesecih je potrošnik le dočakal rešitev zapleta, in sicer je s potrpežljivostjo in vztrajnostjo dosegel zamenjavo vseh sesalnikov z napako. 

 

 

Photo by cottonbro from Pexels. 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
27.4% - 331
Vračilo kupnine in odškodnino.
7.04% - 85
Nadomestni let.
27.24% - 329
Nadomestni let in odškodnino.
2.98% - 36
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.4% - 29
Nič od navedenega.
24.01% - 290

Št. glasov: 1208 - 91.07%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2020

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgrt@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije