Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Tvegani spletni nakupi

Pozor pri kupovanju sredstev za hujšanje!


05.01.2015

Pozor pri kupovanju sredstev za hujšanje!

Na EPC se obrača vedno več potrošnikov, ki preko različnih spletnih strani kupujejo sredstva za hujšanje v obliki prehranskih dopolnil, čajev in podobno. Spletne strani so sicer v slovenskem jeziku, vendar pa za njimi pogosto stojijo tuja podjetja. Ta potrošnikom obljubljajo izgubo več kilogramov v zelo kratkem času, v primeru, da z izdelkom ne bi bili popolnoma zadovoljni, pa tudi vračilo kupnine.

Opozoriti je treba, da sama obljuba vračila kupnine še ne pomeni, da bo potrošnik v primeru nezadovoljstva dejansko dobil vrnjen denar. Pri uveljavljanju tovrstnih zahtevkov se namreč pogosto izkaže, da gre za spletne goljufije tujih podjetij, ki svojo identiteto dobro skrivajo in proti katerim Tržni inšpektorat ne more ukrepati. Potrošniku v tem primeru preostane samo prijava policiji.

Večino spletnih goljufij, ne samo v povezavi z izdelki za hujšanje, lahko prepoznate po nekaterih vizualnih znakih in vsebini, kot na primer:

  • prednosti izdelka so v besedilu večkrat poudarjene,
  • naslovi izstopajo z velikostjo,
  • spletna stran ima skromno grafično podobo,
  • objavljene so fotografije domnevnih zadovoljnih uporabnikov, katerih zgodbe pričajo o »koristih« izdelka,
  • uporaba izdelka je preprosta,
  • izdelek je po zatrjevanju vsekakor vreden svoje cene,
  • ponudba vsebuje različne ugodnosti in popuste, ki so na voljo ravno na dan, ko si vi ogledujete izdelek. Če izdelek kupite takoj, ste upravičeni še do dodatnega popusta,
  • certifikati so pogosto ponarejeni in zgolj prilepljeni kot slike,
  • kot kontakt je pogosto naveden elektronski naslov, ki se nahaja pri ponudniku brezplačne elektronske pošte (npr. gmail, fastmail)

Da se izognete spletnim goljufijam, je koristno upoštevati naslednje nasvete: 

  • preverite kontaktne podatke prodajalca (pokličite navedeno telefonsko številko dopoldne);
  • preverite datum vzpostavitve spletne strani (npr. preko strani whoisdomain, scamadviser, ...)- novejša kot je stran večje je tveganje;
  • ne zaupajte na slepo certifikatom – za preverjanje zadošča en klik;
  • preverite stran na spletu (pozanimajte se na forumih, vnesite ime podjetja v iskalnik skupaj z besedami "prevara, goljufija, ...")
  • preverite splošne pogoje poslovanja, ali so napisani razumljivo, ali so lahko dostopni;
  • natisnite in shranite dokumentacijo (potrdilo o naročilu, pisno korespondenco, ...)
  • preverite, ali se elektronski naslovi nahajajo pri ponudnikih brezplačne elektronske pošte (npr. gmail, fastmail,...)

V kolikor sumite, da gre za prevaro, lahko to prijavite policiji in Nacionalnemu centru za posredovanje pri omrežnih incedentih (SI-CERT).




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2019

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgrt@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije