Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

Poiščite najugodnejšo ceno za čezmejno dostavo paketov v EU


04.07.2022

Poiščite najugodnejšo ceno za čezmejno dostavo paketov v EU
Uredba Evropskega parlamenta in Sveta EU z dne 18. aprila 2018 o storitvah čezmejne dostave paketov je v Sloveniji v veljavnost vstopila 12. januarja 2019. Eden izmed temeljnih ciljev uredbe je izboljšati preglednost čezmejnih tarif. S tem namenom je Evropska komisija te dni predstavila posebno spletno mesto na katerem so navedene tarife za čezmejno dostavo paketov v EU. Evropskemu potrošniku je na pregleden in izjemno koristen način omogočila ter olajšala izbiro na trgu ponudnikov tovrstnih storitev.
 
Trg za storitve čezmejne dostave paketov v EU je raznolik, kompleksen in konkurenčen, z različnimi ponudniki, ki ponujajo različne storitve in cene glede na težo, velikost in obliko poslanih paketov, pa tudi glede na namembni kraj, storitve z dodano vrednostjo, kot so sistemi sledljivosti, in število poslanih paketov. Zaradi navedene raznolikosti potrošniki in uporabniki težko primerjajo storitve dostave paketov, ki jih ponujajo različni ponudniki, tako v smislu kakovosti kot cene, saj pogosto niso seznanjeni z obstojem različnih možnosti dostave paketov za podobne storitve pri čezmejnem spletnem trgovanju, zato je osnovanje tovrstnega spletišča še toliko bolj pomembno.
 
Evropska komisija cene objavlja na posebnem spletnem mestu in hkrati zagotavlja, da je spletišče nevtralno in nekomercialno. Cene so na voljo v vseh 24 uradnih jezikih Evropske unije. Informacije o cenah se posodabljajo vsako leto 31. marca. Čezmejne tarife so javne cene, ki jih mora stranka plačati za dostavo pošiljke doma ali v drugo državo EU. Na voljo so na spletni strani ponudnika in na javnih tarifnih seznamih ponudnika.
 

Objavljene cene veljajo od 1. januarja in ne vključujejo DDV. Poročajo se v lokalni valuti in v evrih. Za pretvorbo v evre se uporablja menjalni tečaj Evropske centralne banke na dan 31. marca. 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
7.6% - 358
Vračilo kupnine in odškodnino.
2% - 94
Nadomestni let.
7.84% - 369
Nadomestni let in odškodnino.
0.91% - 43
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
0.7% - 33
Nič od navedenega.
43.64% - 2055

Št. glasov: 4709 - 62.69%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2020

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujejo pa tudi Norveška, Islandija in Združeno kraljestvo. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgrt@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije