Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Spletno nakupovanje

"Nakupovati prek spleta? Seveda, ampak preudarno!"


05.10.2016

V okviru vseevropskega meseca kibervarnsoti je na pobudo Nacionalnega odzivnega centra za omrežne incidente SI-CERT, v torek, 4. oktobra, potekala novinarska konferenca z naslovom ‘Nakupovati prek spleta? Seveda, ampak preudarno!’ na kateri je sodeloval tudi EPC Slovenija.

Izpostavili smo primer goljufije, ki se v zadnjem času vse pogosteje pojavlja. Gre za primer spletnih trgovin, ki potrošnika z izgledom in jezikom spletne strani ter domeno ene od držav EU (običajno .de ali .uk). zavedejo, da ta zmotno misli, da kupuje pri spletni trgovini s sedežem v EU. Vendar temu ni tako. Posledično je neprijetno presenečen, ko prejme blago nizke kakovosti, običajno iz Kitajske, za katerega mora odšteti še uvozne dajatve (DDV in včasih tudi carino).


Poleg predstavnikov SI- Cert in EPC Slovenija so na dogodku sodelovali tudi predstavniki Tržnega inšpektorata in Javne agencija za zdravila in medicinske pripomočke. Skupno sporočilo sodelujočih je bilo »da naj se potrošnik pred vsakim prvim nakupom v trgovini čim bolj pozanima o prodajalcu; kakšna so mnenja ostalih kupcev, koliko je spletna trgovina stara, ali so na voljo dovolj natančni podatki o podjetju, ki stoji za spletno trgovino ipd.

V pomoč potrošnikom je bila izdelana tudi infografika z najpomembnejšimi nasveti in opozorili o varnem spletnem nakupovanju ter navedbo pristojnih institucij, na katere se lahko obrnejo v primeru težav.
 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2019

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakti:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije