Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov

Nakup novega motornega kolesa v Nemčiji – zaplet pri vračilu DDV


24.05.2018

Nakup novega motornega kolesa v Nemčiji – zaplet pri vračilu DDV

Slovenski potrošnik je pri nemškem prodajalcu kupil novo motorno kolo v vrednosti 6999,00 evra. Cena je vključevala tudi 19 % davek na dodano vrednost. DDV je nato potrošnik plačal še enkrat, in sicer ob registraciji motornega kolesa v Sloveniji.

Za nakup novega vozila namreč velja, da se DDV plača v državi, v kateri je vozilo registrirano. Za namene DDV se vozilo šteje za novo, če nima prevoženih več kot 6000 km ali je bilo dobavljeno lastniku v šestih mesecih po prvi registraciji. Pri nakupu vozila v tujini to pogosto pomeni, da kupec DDV plača dvakrat, vendar je upravičen do vračila DDV, ki ga je plačal v državi prodajalca.

Ker nemški prodajalec ni želel vrniti zneska DDV, se je potrošnik obrnil na EPC, ki je zadevo preučil in jo poslal v obravnavo kolegom v Nemčijo. Ti so posredovali pri prodajalcu, ki je sprva zahteval prevod potrdila o plačilu DDV, ki ga je izdala slovenska finančna uprava. Nemški EPC je nato prodajalcu pojasnil, da prevod ni potreben, saj je pa praksa po državah taka, da se priznavajo potrdila v tujih jezikih, zato lahko potrdilo pošlje nemškemu pristojnemu organu tudi v slovenskem jeziku. Kmalu zatem je nemški prodajalec vrnil potrošniku znesek DDV v višini 1117,49 evra. 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
30.66% - 256
Vračilo kupnine in odškodnino.
8.02% - 67
Nadomestni let.
26.35% - 220
Nadomestni let in odškodnino.
3.23% - 27
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.4% - 20
Nič od navedenega.
17.01% - 142

Št. glasov: 835 - 87.67%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2018

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije