Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Turistični aranžmaji

EU sprejela nova pravila glede turističnih aranžmajev


18.11.2015

EU sprejela nova pravila glede turističnih aranžmajev

Evropski parlament je 27. oktobra 2015 sprejel nova pravila, ki bodo okrepila pravice potrošnikov pri turističnih aranžmajih. Ključne novosti so:
• Jasne informacije: prodajalci morajo potnikom zagotoviti razumljive informacije o turističnem aranžmaju in varstvu pravic na podlagi pravil o turističnih aranžmajih, vključno s cenami in morebitnimi dodatnimi plačili.
• Poštene in predvidljive cene: če organizator turističnega aranžmaja poviša ceno za več kot 8%, ima potnik pravico do odpovedi potovanja brez kakršnihkoli stroškov. Povišanje cen je možno izključno zaradi sprememb cene goriva, ravni davkov in pristojbin ali menjalnih tečajev. V kolikor se stroški potovanja znižajo, mora organizator to upoštevati pri končni ceni, ki jo plača potnik.
• Razširjene pravice do odpovedi: v primeru naravnih nesreč, vojn ali drugih resnih situacij v kraju potovanja, ima potnik pravico, da odpove turistični aranžma brez kakršnikoli dodatnih stroškov. Poleg tega ima potnik možnost, da ob razumem plačilu odpove potovanje, ne glede na razloge.
• Jasna določitev odgovorne stranke, ki obravnava problem, če gre kaj narobe. To bo v vseh državah članicah EU organizator turističnega aranžmaja. Države članice lahko dodatno kot odgovornega določijo tudi prodajalca.
• Jasna odgovornost za napake pri rezervacijah: prodajalec je izrecno odgovoren za napake pri rezervaciji turističnega aranžmaja in povezanih potovalnih aranžmajih.
• Pojasnila glede osnovnih pravic potrošnikov: organizator mora nuditi pomoč potnikom v težavah, kar vključuje informacije o zdravstvenih storitvah in konzularni pomoči ter pomoč pri organizaciji nadomestnih potovalnih načrtov. Če se potnik zaradi naravne nesreče ne more vrniti domov, se mu omogoči dodatna namestitev za največ tri noči.
• Jamčevanje vračila denarja in repatriacije: V primeru stečaja organizatorja potovanj je potnik upravičen do povračila; če se je potovanje že začelo, mora biti potniku zagotovljena vrnitev domov.

 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2019

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakti:
epc.mgrt@gov.si; 01 400 3757 (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije