Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

Ko postane vaš dopust dražji od pričakovanega - pazite na (skrite) dodatne stroške


26.10.2022

Ko postane vaš dopust dražji od pričakovanega - pazite na (skrite) dodatne stroške

Naraščajoče cene energije so trenutno na vrhu seznama skrbi in številni potrošniki bodo morali omejiti svoj proračun za potovanja. Toliko bolj nadležno pa je, ko se vam med zasluženim dopustom pojavijo dodatni stroški, na katere niste računali. EPC Slovenija pred jesenskimi počitnicami pojasnjuje, kako lahko potrošnik zazna in, kar je pomembnejše, se izogne tem dodatnim stroškom.

Dodatni stroški v hotelih 

Komu to ni znano? Po dolgem potovanju si človek rad takoj opomore v hotelski sobi. Če želite to storiti, se morate včasih prijaviti prej, pred uro, ki vam jo določi ponudnik nastanitve. Vendar se to pogosto zaračuna posebej. Pogosta praksa so postala tudi doplačila za zajtrk ali parkirnino. Lokalna turistična taksa se zaračunava v več evropskih državah, na primer v Avstriji, Belgiji, Bolgariji, Franciji, Nemčiji in na Malti.
 
Predvsem nizkocenovni hoteli zaračunavajo uporabnino za uporabo sefa in televizorja v sobi. Hitri Wi-Fi pogosto stane dodatno. V Španiji se od gostov včasih zahteva plačilo za hrambo prtljage. Na Nizozemskem boste morda morali plačati uporabo sušilnikov za lase. Tudi če si želite izposoditi kopalni plašč v Franciji ali na Finskem, boste morali plačati dodatno pristojbino.
 
Običajno stane tudi vaš hišni ljubljenček. Ponekod je dodan poseben strošek končnega čiščenja. Nekateri hoteli zaračunajo končno čiščenje tudi brez hišnih ljubljenčkov.
 
V nekaterih državah prevoz od hotela do letališča običajno ni vključen, na primer v Nemčiji ali na Češkem.
 
Lahko se dodajo še druge pristojbine: v Španiji, Franciji in Italiji je za senčnike in ležalnike na številnih javnih plažah potrebno doplačilo.
 

 

Dobro je vedeti: pred sklenitvijo pogodbe mora biti potnik seznanjen s pogodbo oziroma splošnimi pogoji in o tem, katere storitve so vključene in katere ne ter koliko se doplačajo. V kolikor so na lokaciji na voljo dodatne storitve (izposoja brisač, uporaba hitrejšega interneta ipd.), mora biti najpozneje na licu mesta jasno prikazana dodatna storitev.
 

Dodatni stroški za paketne izlete oziroma potovanja 

Evropski zakonodaja o paketnem potovanju določa, da lahko organizator pod določenimi pogoji poviša ceno potovanja do 8 % tudi po rezervaciji.
 
Predpogoj je, da:
 
·         pogodba vsebuje takšno klavzulo o prilagoditvi cene,
·         da je bil potnik o tem obveščen pred sklenitvijo pogodbe,
·         ta klavzula poleg zvišanja predvideva tudi znižanje cene potovanja,
·         se zvišanje cene sporoči najmanj 21 dni pred odhodom,
·         je izračun nove cene transparenten,
·         da so se stroški goriva in kerozina, pristaniških ali letaliških taks povečali ali da so se spremenili menjalni tečaji. Druga povečanja stroškov se ne smejo prenesti na stranko.
 

 

V primeru povišanja cen za več kot 8 % vas mora organizator obvestiti in zahtevati, da v določenem roku zvišanje izrecno sprejmete ali pa od pogodbe odstopite. Če v tem roku ne odgovorite, se povišanje cene šteje za sprejeto. Zato poskrbite, da se pravočasno odzovete, če ponudbe ne želite sprejeti.
 

Dodatni stroški za lete

 
Pred rezervacijo je treba potnike seznaniti s ceno letalske vozovnice, vključno z vsemi davki, pristojbinami in doplačili. Letalske družbe pa si tu pogosto pomagajo s trikom: dodatne storitve, ki so bile prej vključene v ceno vozovnice, se zdaj dodatno zaračunajo. Primeri: prijava na letališču (namesto preko spleta), oddana prtljaga, izbira sedeža, obroki.
 

Nasveti, kako prepoznati in se izogniti dodatnim stroškom

 
·         Pred rezervacijo natančno preberite ponudbo in preverite, katere storitve so vključene. V primeru dvoma se obrnite na hotel ali organizatorja potovanja.
 
·         Preberite ocene strank in preverite, ali so se drugi gostje pritoževali zaradi nepričakovanih dodatnih stroškov.
 
·         Pred koncem bivanja zahtevajte račun, da dovolj zgodaj odkrijete dodatne stroške.
 
·         Če morate plačati, da se sploh lahko prijavite ali odjavite, na računu označite: »Plačilo je odvisno od rezervacije«. Takoj pišite upravi hotela ali organizatorju.
 
·         Če rezervirate »all inclusive« paket, boste imeli manj presenečenj pri stroških hrane in pijače.
 
·         Rezervirajte dovolj časa vnaprej.
 
·         Uporabite manj priljubljeno letališče.
 
·         Rezervirajte izven sezone ali ob delavnikih, ki so manj obremenjeni.
 
·         Namesto hotelskega parkirišča uporabite brezplačna javna parkirišča.
 
 
 
Foto: ECC-net.
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujejo pa tudi Norveška, Islandija in Združeno kraljestvo. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgts@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije