Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Novice

Božični koledar mreže EPC, novo spletno mesto in druge decembrske kampanje


17.12.2021

Božični koledar mreže EPC, novo spletno mesto in druge decembrske kampanje

EPC Slovenija vam želi vesele praznike in srečno novo leto – naj bo zdravo in brez potrošniških zapletov.

Da bi se izognili zapletom, vas vabimo k spremljanju tradicionalnega božičnega koledarja na naši FB strani, kjer vsak dan do božiča z vami delimo en nasvet. Prav tako lahko obiščete in preverite novo spletno mesto mreže EPC – eccnet.eu, ki je začelo delovati 16. decembra.

Vabimo vas tudi, da se seznanite s kampanjo »Tvoja  EU-pravica« oziroma #yourEUright, ki jo je ob koncu novembra zagnala Evropska komisija (EK) z namenom ozaveščanja, obveščanja in boljšega razumevanja varstva pravic evropskih potrošnikov. Kampanja #yourEUright se je sicer začela že v letu 2019, tokrat se osredotoča na štiri temeljne pravice evropskih potrošnikov: vračilo spletnega nakupa v 14 dneh, popravilo ali zamenjava izdelka z okvaro, poštene pogodbe in varni izdelki. Podrobnejše informacije najdete na spletni strani, z navedenimi pravicami pa se lahko seznanite tudi s pomočjo spletne igre, ki je na voljo v petih jezikih. Poleg tega je predstavljen tudi spletni klepetalnik oziroma »chatbot«, ki je za zdaj na voljo samo v francoskem jeziku in ki se prav tako osredotoča na predstavitev teh štirih temeljnih pravic.

Za konec naj vas spomnimo na orodje EK, s pomočjo katerega uporabniki lahko preverijo okvirne stroške storitev čezmejne dostave, kar zna biti v tem času prazničnih obdarovanj koristno za potrošnike. Uporabniku omogoča enostavno preverjanje cene storitve dostave paketa ali pisemske pošiljke iz ene države članice v drugo glede na težo in vrsto paketa. Podatki se posodabljajo enkrat na leto, k njihovemu sporočanju pa so zavezani vsi večji nacionalni ponudniki dostavnih storitev. Objavljene cene ne vključujejo DDV. Poročajo se v lokalni valuti in v evrih (za pretvorbo v evre se uporablja menjalni tečaj Evropske centralne banke). Priporočamo vam, da končno ceno neke ponudbe vedno preverite še pri podjetju za dostavo paketov, kajti za točno ceno boste morali najbrž navesti natančne podatke, recimo mere in težo paketa ter poštno številko kraja v namembni državi.

Božični koledar mreže EPC:  
  

Novo spletno mesto mreže EPC:
 

#yourEUright, aktualna kampanja Evropske komisije predstavlja spletno igro in klepetalnik:
 in 

Orodje Evropske komisije za izračun stroškov dostave paketov v EU:

 

 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
27.4% - 331
Vračilo kupnine in odškodnino.
7.04% - 85
Nadomestni let.
27.24% - 329
Nadomestni let in odškodnino.
2.98% - 36
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.4% - 29
Nič od navedenega.
24.01% - 290

Št. glasov: 1208 - 91.07%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2020

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgrt@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije