Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Rešene pritožbe potrošnikov

1 paketne počitnice, 2 vavčerja


22.02.2021

1 paketne počitnice, 2 vavčerja

Potrošnik je na začetku februarja 2020 rezerviral paketno potovanje pri agenciji s sedežem v Španiji, ki je bilo zaradi okoliščin pandemije v času potovanja odpovedano. Prva izbira potrošnika je bilo sicer povračilo stroškov rezervacije odpovedanega potovanja, a je na prigovarjanje agencije privolil v sprejem vrednotnice, kjer je tudi prišlo do zapleta. Agencija je namreč potrošniku sporočila, da bo prejel dva vavčerja – enega, ki se bo nanašal na vrednost letalskega prevoza, drugo na stroške potovalnega paketa, vključno s stroškom namestitve.   

Medtem ko bi potrošnik še sprejel enoten vavčer agencije, pa zaradi omejitev ali zapletov, ki bi jih lahko imel zaradi vavčerja za letalski prevoz, ponudbe z dvema vavčerjema ni želel sprejeti. Na EPC smo ga seznanili z njegovimi pravicami glede na takrat veljavne interventne ukrepe španske vlade, po katerih so imeli potrošniki kljub pandemiji še zmeraj možnost izbire med denarnim povračilom za odpovedana paketna potovanja in vavčerjem z zavarovanjem pred insolventnostjo ponudnika, z veljavnostjo enega leta in možnostjo izplačila njegove vrednosti, če ta v tem času ni bil izrabljen.  

Primer je EPC posredoval kolegom v Španijo, ki so kontaktirali agencijo z dopisom o pritožbi potrošnika in njegovo zahtevo za povračilo. Agencija, ki je bila sicer tudi v neposrednem stiku s potrošnikom, se je sklicevala na problem izplačil, še posebej teh, vezanih na stroške letalskega prevoza, ter potrošniku vztrajno ponujala povračilo v vavčerjih, kot edino možnost v danem trenutku.  

Po skoraj enoletnem čakanju na rešitev zadeve, je agencija potrošniku sporočila, da bo dobil povrnjene stroške letalskega prevoza, preostanek stroškov pa bo izplačan v obliki vavčerja, ki ga potrošnik lahko izkoristi pri načrtovanju potovanj z dotično agencijo v naslednjih dveh letih oz. zahteva izplačilo njegove vrednoti, če mu vavčerja ne bo uspelo izkoristiti. Glede na vse dosedanje zaplete, je potrošnik privolil v predlagano kompromisno rešitev delnega izplačila vplačanih stroškov in vavčerja agencije.

 




VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
28% - 313
Vračilo kupnine in odškodnino.
7.16% - 80
Nadomestni let.
27.19% - 304
Nadomestni let in odškodnino.
2.86% - 32
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.24% - 25
Nič od navedenega.
22.9% - 256

Št. glasov: 1118 - 90.35%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2019

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakti:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije