Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Ostala prevozna sredstva

Pravice potnikov 

Pravica do svobodnega gibanja je ena najpomembnejših svobošin državljanov Evropske Unije! Porast mobilnosti v zadnjih desetletjih je pripeljala do tega, da je bilo treba na ravni Evropske unije oblikovati skupna pravila, ki potnikom zagotavljajo enako raven varstva pravic v vseh državah članicah. Evropska unija je tako edino območje na svetu, kjer so pravice potnikov zaščitene z minimalnimi standardi na vseh prevoznih sredstvih. Namen skupnega nabor načel, ki veljajo povsod, je potnikom omogočiti, da svoje pravice poznajo in jih tudi uveljavijo.

Podatki Evropske Unije kažejo, da 59% letalskih potnikov v EU ne pozna svojih pravic, 7% letalskih potnikov ne ve za te pravice, 34% letalskih potnikov pa pravice pozna. Pri nakupu vozovnice 66% državljanov Evropske Unije ne pozna svojih pogodbenih pravic, 34 % jih svoje pravice pozna.

Bistvene pravice potnikov so pravica do informacij, pomoči in odškodnine v primeru, da zamude ali odpovedi potovanja. Več informacij o vaših pravicah, ko potujete z letalom, vlakom, po morju in celinskih plovnih poteh ali z avtobusom najdete tudi na spletnih straneh Tvoja Evropa. 

 

Najnovejši prispevki

04.02.2016

Število potnikov, ki potujejo z letalom iz leta v leto narašča. Tudi zato predstavljajo pravic... Preberite več,...


VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
34.53% - 241
Vračilo kupnine in odškodnino.
8.6% - 60
Nadomestni let.
25.21% - 176
Nadomestni let in odškodnino.
2.72% - 19
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
2.01% - 14
Nič od navedenega.
12.18% - 85

Št. glasov: 698 - 85.25%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2017

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujeta pa tudi Norveška in Islandija. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

e-naslov:
epc.mgrt@gov.si (za splošna vprašanja o EPC, vprašanja novinarjev)
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon: 01 400 3729

Uradne ure centra so vsak delovnik med 9.00 in 13.00.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije