Spletno mesto za delovanje uporablja piškotke. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Preberite več o piškotih.
EPC
MGRT

Poškodovana ali izgubljena prtljaga

Poškodovana ali izgubljena prtljaga

Če prtljaga ne prispe v 21 dneh od trenutka, ko bi morala, se šteje za izgubljeno, prevoznik pa je za izgubo odgovoren. Potnik je v takem primeru upravičen do odškodnine. Izgubo prtljage mora prijaviti že na licu mesta (lost &found), nato pa vložiti zahtevo za odškodnino, v kateri popiše izgubljene predmete in priloži račune, ki dokazujejo njihov nakup. Višina odškodnine za izgubljeno, uničeno ali poškodovano prtljago je omejena na 1131 SDR, kar znaša približno 1350 evrov. Če potnik nima računov, je višina odškodnine odvisna od ocene letalskega prevoznika. Letalski prevoznik lahko v splošnih pogojih izključi odgovornost za nekatere vrste predmetov, kot npr. dragocene, občutljive in pokvarljive predmete, zato je tovrstne predmete priporočljivo odnesti s seboj v kabino.

V primeru, da prtljaga prispe z zamudo, lahko potniki od letalskega prevoznika na podlagi računov zahtevajo povračilo stroškov za najnujnejše nakupe, npr. osnovnih higienskih pripomočkov in nadomestnih oblačil. Če gre za zamudo prtljage na poti domov, prevoznik tovrstnih stroškov najverjetneje ne bo pripravljen povrniti, saj se pričakuje, da so potniku na voljo doma. Če prtljaga prispe poškodovana, morajo potniki pritožbo vložiti v 7 dneh po njenem prejemu oziroma v 21 dneh, če je ta prispela z zamudo.

Zakonodaja

Konvencija o poenotenju nekaterih pravil za mednarodni letalski prevoz (Montrealska konvencija)


VZORCI POTROŠNIŠKIH DOPISOV

Anketno vprašanje
V primeru, da je bil vaš let že kdaj odpovedan (manj kot 14 dni pred odhodom). Kaj vam je ponudil prevoznik?

Vračilo kupnine.
7.84% - 376
Vračilo kupnine in odškodnino.
2.04% - 98
Nadomestni let.
8.22% - 394
Nadomestni let in odškodnino.
0.9% - 43
Nadomestni let + oskrbo in odškodnino.
0.88% - 42
Nič od navedenega.
43.47% - 2084

Št. glasov: 4794 - 63.35%
Elektronske novice
Prijavite se na EPC novice, da boste (s)poznali vaše potrošniške pravice.



Poročilo o delu Evropskega potrošniškega centra Slovenija v letu 2021

Glavne potrošniške teme

O mreži EPC

Mrežo Evropskih potrošniških centrov (ECC net) je leta 2005 vzpostavila Evropska unija z namenom, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu, in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.

Mreža evropskih potrošniških centrov vključuje centre, ki delujejo v vseh državah članicah, sodelujejo pa tudi Norveška, Islandija in Združeno kraljestvo. Vsi centri v mreži delujejo po enakih pravilih in zasledujejo enake cilje, ki so začrtani v programskih dokumentih Evropske komisije.

Delovanje mreže EPC sodi med skupne ukrepe Evropske komisije in držav članic na področju zagotavljanja informacij in pomoči potrošnikom pri uveljavljanju njihovih pravic.

Mreža EPC:

O nas

Evropski potrošniški center Slovenija
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Kotnikova 5
1000 Ljubljana

Kontakt za novinarska in splošna vprašanja:
epc.mgts@gov.si

Kontakti za vprašanja potrošnikov in svetovanje:
ECCNET-SI@ec.europa.eu (za vprašanja potrošnikov o njihovih pravicah)
telefon za svetovanje: 01 400 3729

Svetovanje potrošnikom po telefonu poteka vsak torek in četrtek med 10.00 in 11.00 uro.

V primeru obiska vas prosimo za predhodno najavo.

Listina kakovosti Mreže EPC

Sofinanciranje

European Union

Sofinancirano s strani Evropske unije